REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
B2B.4SZPAKI.PL
DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
1.1 Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym www.b2b.4szpaki.pl prowadzony jest przez spółkę 4SZPAKI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SPÓŁKA KOMANDYTOWA, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, Sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy w Białymstoku, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, z siedzibą i adresem do doręczeń: ul. Króla Zygmunta Augusta 136, 15-136 Białystok, NIP: 9662135465, REGON: 385058923, KRS: 0000818491, nr BDO 000478718, adres poczty elektronicznej: b2b@4szpaki.pl, numer telefonu: +48 690 800 871.
1.2 Niniejszy Regulamin oraz Sklep Internetowy skierowane są wyłącznie do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego, z zastrzeżeniem że Regulamin oraz Sklep Internetowy nie jest skierowany do konsumentów ani do przedsiębiorców – osób fizycznych zawierających ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tych osób charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
1.3 Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Sklepie Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Sklepie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu Internetowego Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności.
1.4 Definicje:
1.4.1 DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
1.4.2 FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta.
1.4.3 FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Cyfrowa, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu płatności.
1.4.4 KLIENT – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dla której korzystanie ze Strony Internetowej, w tym zawieranie Umów Sprzedaży, związane jest bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą lub zawodową (tj. nie będąca w tym wypadku konsumentem); (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną - która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
1.4.5 KODEKS CYWILNY – ustawa Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
1.4.6 KONTO – Usługa Cyfrowa, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.
1.4.7 NEWSLETTER – Usługa Cyfrowa, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji Newslettera zawierającego informacje o Produktach, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.
1.4.8 PRODUKT – dostępna w Sklepie Internetowym usługa niebędąca Usługą Cyfrową bądź rzecz ruchoma, która jest przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
1.4.9 PRZEDSIĘBIORCA NA PRAWACH KONSUMENTA – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
1.4.10 REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
1.4.11 SKLEP INTERNETOWY - sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym: www.b2b.4szpaki.pl.
1.4.12 SPRZEDAWCA; USŁUGODAWCA – 4SZPAKI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SPÓŁKA KOMANDYTOWA, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, Sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy w Białymstoku, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, z siedzibą i adresem do doręczeń: ul. Króla Zygmunta Augusta 136, 15-136 Białystok, NIP: 9662135465, REGON: 385058923, KRS: 0000818491, adres poczty elektronicznej: b2b@4szpaki.pl, numer telefonu: +48 690 800 871.
1.4.13 UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży lub wykonania Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
1.4.14 USŁUGA CYFROWA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
1.4.15 USŁUGOBIORCA – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dla której korzystanie ze Strony Internetowej, w tym zawieranie Umów Sprzedaży, związane jest bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą lub zawodową (tj. nie będąca w tym wypadku konsumentem); (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną - korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
1.4.16 ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
2.1. W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Cyfrowe: Konto, Formularz Zamówienia oraz Newsletter.
2.1.1. Konto – korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie trzech kolejnych kroków przez Usługobiorcę – (1) wypełnieniu Formularza Rejestracji, (2) kliknięciu pola „Załóż konto” oraz (3) potwierdzeniu chęci utworzenia Konta poprzez kliknięcie w link potwierdzający przesłany automatycznie na podany adres poczty elektronicznej. W Formularzu Rejestracji niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę następujących danych Usługobiorcy: imię, nazwisko, nazwa firmy, numer NIP, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, województwo kraj), adres poczty elektronicznej, hasło, rodzaj i sposób wykonywanej działalności gospodarczej, rodzaj i przeznaczenie interesujących Usługobiorcę Produktów.
2.1.1.1. Usługa Cyfrowa Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: hurt@4szpaki.pl lub też pisemnie na adres: 4szpaki sp. z o.o. sp. k., ul. Króla Zygmunta Augusta 136, 15-136 Białystok.
2.1.2. Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) po wypełnieniu Formularza Zamówienia i (2) kliknięciu na stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego). W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: nazwa firmy, numer NIP, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y, ilość Produktu/ów, miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatności.
2.1.2.1. Usługa Cyfrowa Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
2.1.3. Newsletter – Usługobiorca może zapisać się na Newsletter poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa podczas zakładania Konta bądź poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa dostępnego na stronie Sklepu Internetowego.
2.1.3.1. Usługa Cyfrowa Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności poprzez kliknięcie w link dostępny w każdym mailu otrzymanym w ramach Newslettera, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: hurt@4szpaki.pl lub też pisemnie na adres: 4szpaki sp. z o.o. sp. k., ul. Króla Zygmunta Augusta 136, 15-136 Białystok.
2.2. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
2.3. W wypadku Usługobiorców nie będących konsumentami Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Cyfrowej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
3.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówień w Sklepie Internetowym.
3.2. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest w złotych polskich. O cenie, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronach Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
3.3. Sprzedawca ustala kwotowe minimum logistyczne na poziomie 300,00 zł netto.
3.4. Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży w Sklepie Internetowym za pomocą Formularza Zamówień:
3.4.1. Złożenie przez Klienta Zamówienia w Sklepie Internetowym,
3.4.2. Potwierdzenie przez Sprzedawcę w formie mailowej, że Zamówienie zostało złożone.
3.4.3. Potwierdzenie przez Sprzedawcę w formie mailowej, że Zamówienie zostało przyjęte do realizacji.
3.5. Zawarcie umowy sprzedaży następuje w chwili otrzymania przez Klienta od Sprzedawcy informacji w formie mailowej, że Sprzedawca przystąpił do realizacji Zamówienia (zgodnie pkt. 4 lit. c powyżej). Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
3.6. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz (2) przesłanie Klientowi wiadomości e-mail. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy.
4.1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
4.1.1. Przedpłata na rachunek bankowy Sprzedawcy.
4.1.2. Przelewy, płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu przelewy24.pl – możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej sposobów płatności oraz na stronie internetowej https://www.przelewy24.pl/
4.1.3. Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem serwisu PayPal.com. Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi PayPal.com – spółka PayPal (Europe) S.a r.l. & Cie, S.C.A., 5. kondygnacja 22–24 Boulevard Royal, L-2449, Luxembourg.
4.1.4. Odroczony termin płatności – z zastrzeżeniem, iż opcja odroczonego terminu płatności jest możliwa do wyboru dopiero przy trzecim i kolejnych Zamówieniach składanych przez Klienta
4.2. Termin płatności:
4.2.1. W przypadku wyboru przez Klienta płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą oraz przy dwóch pierwszych zamówieniach, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży. Dopiero po tym terminie Zamówienie zostanie zrealizowane, chyba że przed zawarciem Umowy Sprzedaży ustalono inaczej.
4.2.2. W przypadku trzeciego i kolejnych zamówień, Klient, który wybrał opcję odroczonego terminu płatności otrzymuje fakturę VAT z 14-dniowym terminem płatności w dniu wysyłki zamówienia bądź przygotowania go do odbioru, chyba że przed zawarciem Umowy Sprzedaży ustalono inaczej.
5.1. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
5.2. Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
5.3. Dostawa jest darmowa w przypadku Zamówienia na kwotę ponad 300,00 zł netto.
5.4. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu:
5.4.1. Przesyłka kurierska. Przesyłki kurierskie realizowane są przez następujące firmy przewozowe:
5.4.1.1. GLS,
5.4.1.2. DPD,
5.4.1.3. InPost
5.4.2. Przesyłka paletowa (w przypadku Zamówienia powyżej 60 kg). Przesyłki paletowe realizowane są przez firmę Raben bądź inną firmę przewozową wskazaną przez Sprzedawcę.
5.4.3. Odbiór osobisty dostępny pod adresem:
5.4.3.1. ul. Króla Zygmunta Augusta 136, 15-136 Białystok,
5.4.3.2. ul. Żelazna 7/lok. U1, 15-297 Białystok,
5.4.3.3. Atrium Biała, ul. Czesława Miłosza 2, lok. 63, 15-265 Białystok,
5.4.3.4. Centrum Praskie Koneser, Plac Konesera 8 lok. 01, 03-736 Warszawa.
5.5. Termin wysyłki Produktu do Klienta wynosi do 3 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach wysyłki, terminem wysyłki jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 10 Dni Roboczych. Początek biegu terminu wysyłki Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
5.5.1. w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznych lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy.
5.5.2. w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności z odroczonym terminem płatności – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
5.6. Termin gotowości Produktu do odbioru przez Klienta – w przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie do 3 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 10 Dni Roboczych. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę. Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób:
5.6.1. w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznych lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy.
5.6.2. w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności z odroczonym terminem płatności – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
6.1. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta zostaje wyłączona.
6.2. Postanowienie ust. 1 nie dotyczą Przedsiębiorców na prawach konsumenta.
6.3. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Przedsiębiorca na prawach konsumenta może żądać jego naprawy lub wymiany.
6.4. Oświadczenia o niezgodności Towaru z umową mogą być składane:
6.4.1. pisemnie na adres: 4szpaki sp. z o.o. sp. k., ul. Króla Zygmunta Augusta 26, 15-136 Białystok,
6.4.2. pocztą elektroniczną na adres: b2b@4szpaki.pl.
6.5. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy lub może dokonać naprawy, gdy Przedsiębiorca na prawach konsumenta żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedającego uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Produktu z umową, wartość Produktu zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Przedsiębiorcy na prawach konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z umową.
6.6. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Przedsiębiorcę na prawach konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Przedsiębiorca na prawach konsumenta go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
6.7. Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Przedsiębiorca na prawach konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
6.7.1. Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z umową zgodnie z ust. 5,
6.7.2. Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z umową zgodnie z ust. 6,
6.7.3. brak zgodności Produktu z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z Umową,
6.7.4. brak zgodności Produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w ust. 5-6,
6.7.5. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
6.8. Przedsiębiorca na prawach konsumenta nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Produktu z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z umową jest istotny.
6.9. W razie odstąpienia od umowy Przedsiębiorca na prawach konsumenta niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Przedsiębiorca na prawach konsumenta, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
6.10. W przypadku wykonywania uprawnień z tytułu niezgodności Produktu z umową - jeśli uznamy to za konieczne do oceny roszczenia - Przedsiębiorca na prawach konsumenta jest zobowiązany do dostarczenia wadliwych Produktów na powyższy adres pocztowy na nasz koszt. Jeśli dostarczenie towarów byłoby nadmiernie utrudnione ze względu na charakter towarów lub ich instalację, Przedsiębiorca na prawach konsumenta musi udostępnić nam towary w miejscu, w którym się znajdują.
6.11. Odpowiedź na zgłoszenie niezgodności Produktu z umową będzie udzielona niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od jej złożenia.
6.12. W przypadku, gdy wada fizyczna ujawni się przed upływem dwóch lat od daty dostarczenia Produktu, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
6.13. W zgłoszeniu niezgodności Produktu z umową należy podać (1) informacje dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) określenie sposobu usunięcia wady (wymiana towaru na nowy, naprawa towaru, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy - jeżeli wada jest istotna); oraz (3) podanie danych kontaktowych składającego reklamację - ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. Zalecenia wskazane w zdaniu poprzedzającym stanowią niewiążące wytyczne i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanych informacji.
- 7. NIEZGODNOŚĆ USŁUG CYFROWYCH Z UMOWĄ
7.1. Usługobiorca może powiadomić Usługodawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub usterkach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu Internetowego. Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu należy zgłaszać mailowo pod adres: b2b@4szpaki.pl.
7.2. W zgłoszeniu reklamacyjnym dotyczącym nieprawidłowości w funkcjonowaniu serwisu Sklepu Internetowego należy podać rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości.
7.3. Odpowiedź na zgłoszenie niezgodności Usług Cyfrowych z umową będzie udzielona niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
7.4. Podstawa i zakres odpowiedzialności ustawowej Usługodawcy w związku ze świadczeniem Usług Cyfrowych są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Ustawie o Prawach Konsumenta. Poniżej wskazane są informacje dotyczące przewidzianej przez prawo odpowiedzialności Usługodawcy za zgodność Usługi Cyfrowej z Umową.
7.5. Jeżeli Usługa cyfrowa są niezgodne z umową, Usługobiorca może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową.
7.6. Usługodawca doprowadza Usługę cyfrową do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której Usługodawca został poinformowany przez Usługobiorcę o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową ponosi Usługodawca.
- 8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
8.1. Klientom, z wyjątkiem Przedsiębiorców na prawach konsumenta, nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży.
8.2. Przedsiębiorcom na prawach konsumenta przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni kalendarzowych bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone:
8.2.1. pisemnie na adres: ul. Króla Zygmunta Augusta 26, 15-136 Białystok;
8.2.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: b2b@4szpaki.pl.
8.3. Termin odstąpienia od umowy zaczyna biec od dnia, w którym Przedsiębiorca na prawach konsumenta wszedł w posiadanie Produktu lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik wyznaczony przez Przedsiębiorcę na prawach konsumenta, weszła w posiadanie Produktu.
8.4. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować Sprzedawcę w drodze jednoznacznego oświadczenia wysłanego na adres ul. Króla Zygmunta Augusta 26, 15-136 Białystok, bądź mailowo na adres b2b@4szpaki.pl. Możliwe jest skorzystanie z przykładowego formularza odstąpienia od umowy wskazanego poniżej, jednakże nie jest to obowiązkowe.
8.5. W celu zachowania terminu do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Przedsiębiorca na prawach konsumenta wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
8.6. W przypadku odstąpienia od umowy wszystkie otrzymane płatności zostaną niezwłocznie zwrócone, nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca zostanie poinformowany o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Sprzedawca ma prawo wstrzymania się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8.7. Produkty powinny być zwrócone na adres ul. Króla Zygmunta Augusta 26, 15-136 Białystok niezwłocznie. Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu. Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi odpowiedzialność tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
8.8. Prawo do odstąpienia umowy nie przysługuje w przypadkach wskazanych w art. 38 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta, w szczególności w przypadku umów:
- w których przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w których przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia,
- w których przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w których przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami.
- 9. POSTANOWIENIA DODATKOWE
9.1. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
9.2. Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
9.3. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
9.4. W razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
9.5. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
9.6. Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Usługobiorcy/Klienta.
9.7. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą a Klientem/Usługobiorcą zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.
9.8. Postanowienia niniejszego pkt. IX nie dotyczą Przedsiębiorców na prawach konsumenta.
10.1. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.
10.2. Zmiana Regulaminu:
10.2.1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu.
10.2.2. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto) zmieniony Regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 3841 Kodeksu Cywilnego, to jest Usługobiorca został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 15 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Usługobiorca ma prawo odstąpienia od umowy.
10.2.3. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży) zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorców/Klientów przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
10.3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
Adresat: 4SZPAKI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SPÓŁKA KOMANDYTOWA z siedzibą w Białymstoku, ul. Króla Zygmunta Augusta 136, 15-136 Białystok, NIP: 9662135465, REGON: 385058923, KRS: 0000818491, nr BDO 000478718, adres poczty elektronicznej: hurt@4szpaki.pl, numer telefonu: +48 690 800 871.
Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy (*)/ o świadczenie następującej usługi (*)
– Data zawarcia umowy
– Imię i nazwisko Przedsiębiorcy na prawach konsumenta
– Adres Przedsiębiorcy na prawach konsumenta
– Podpis Przedsiębiorcy na prawach konsumenta (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić.